CAll Us: 0850 532 5 260 Submit Ticket   Login
Sosyal Medya Hesabınızı Geliştirme Yöntemleri

Sosyal Medya Hesabınızı Geliştirme Yöntemleri

Çağımız, teknolojinin sunduğu imkanlar neticesinde insanların hayata farklı bir pencereden bakmasını sağlar. Bu bakış açısı sosyal medyanın ta kendisidir. Sosyal medyada insanlar gerçek hayatındaki tüm bilgilerini belli alanlar dahilinde diğer insanlarla paylaşır. Bu hesaplanmış bir risk olarak gözükse de kötü niyetli insanların sizin hakkınızda rahatlıkla bilgi sahibi olmasını sağlar. Bu bağlam da sosyal medyada ki kişisel bilgilerinizi minimuma indirmek bilgilerinizi korumak adına size yarar sağlar. Peki, sosyal medyanın böyle riskleri varken neden insanlar vazgeçemiyor ve gün geçtikçe daha da bağımlısı oluyor? Sebebi şu sosyal medyadan para kazanan fenomenler ve bunu meslek haline getiren insanların kolay yoldan para kazandığı algısı. Siz de hesaplarınızı onlar gibi geliştirebilir, fenomen olabilir ve sosyal medya üzerinden para kazanabilirsiniz. Fakat her işin olduğu gibi bu işin de zor kısımları vardır.

Günümüzde her an bir yenilikle karşılaşmak mümkün. Pek çok sektör artık dijital platformlara çalışmalarını yönlendirmiş durumdadır. İster hizmet ister ürün satışı yapılsın ayrım olmaksızın hedef kitleye ulaşmanın temel adımı çevrimiçi dünyadan geçiyor. Özellikle sosyal medya hesapları çalışmaların en önemli adımını oluşturuyor. Sosyal medya kullanıcı yoğunluğunun en fazla olduğu platformlardır. Firmaların da bu alana daha fazla yatırım yapmasını zorunlu kılar. 

Kullanıcılar bir firmanın ürün ya da hizmeti hakkında ayrıntılı bilgi almak için ilk adımda sosyal medya hesaplarını inceler. Bu alanda yeterli bilgiye sahip olamadığında ise güven problemi açığa çıkabilir. Sonucunda ise firma istediği kitleye ulaşamaz ve hedeflediği başarı oranını elde edemez. Sosyal medya hesapları yalnız büyük firmalar için değil yeni kurulan markalar için de gelir kaynağı olabilir. 

Daha geniş kitlelere ulaşmak ve potansiyel müşteri kitlesine sahip olmak için etkin bir sosyal medya hesabı yönetimine sahip olmak gerekir. Sosyal medya hesaplarını aktif kullanarak siz de pek çok marka gibi kendi çalışmalarınızı daha fazla kişiye tanıtabilirsiniz. Bunun için ise dikkat etmeniz gereken adımları bir araya getirdik. Bu adımlar sayesinde siz de etkin bir çalışma gerçekleştirebilirsiniz.

Özgünlük

Hemen hemen herkesin sosyal medya hesabı olduğunu düşünürsek sizi farklı kılan şeyin özgünlük olması gerekir. Bu hesabınızı daha ilgi çekici yapar. Her zaman aynı konu hakkında yazılar yazmak veya aynı pozlar ile fotoğraf çektirmek sizin hesabınızı ön plana çıkarmaz. Aksine size takipçi kaybettirir.

Sosyal medya, rakipleriniz arasında farklılık yarattığınız ölçüde başarılı olmanıza imkan verir. Herkes içerik üretebilir ancak önemli olan farklılık yaratabilmektir. İçeriklerinizde özgün olmaya odaklanmalısınız. Kullanıcılar sizi rakiplerinizden ayıran özellikler sayesinde çalışmalarınız daha hızlı keşfeder. Tekrara düşmemek, kaliteden ödün vermemek de önemlidir. Kısacası içeriklerinizde kullanıcının ilgisini çekecek çalışmalara odaklanmalısınız. Kalitesiz görsel kullanmak, içerikte tekrara düşmek, yetersiz içerik oluşturmak hedeflediğiniz başarıya ulaşmanıza engel olacaktır.

Aktif Bir Profil

Sosyal medya hesabınızı veya hesaplarınızı geliştirmek istiyorsanız mutlaka gündemden haberdar ve aktif olmanız gerekir. Uzun süre bir şey paylaşmamak güncel olaylardan uzak kalmak hesabınızın mevcut etkisini de kaybetmesine sebebiyet verebilir.

Hesaplarınıza her an aktif olmalısınız. Sosyal medya anlık trendlere odaklı çalışır. Sizin uzun aralıklarla paylaşımlar yapmanız rakiplerinizin gerisinde kalmanıza sebep olabilir. Unutmayın ki Google gibi sosyal medya platformları da belirli bir algoritmaya bağlıdır. Sistematik olarak ilerlemediğinizde elde ettiğiniz başarı oranı da düşürebilir. Gündemi takip etmek, anlık paylaşımlarla kullanıcıların ilgisini ilk olarak çekmek size başarı getirebilir.

İlgi Alanları

Belli bir alanda belli bir konu hakkında yazı ve fotoğraf paylaşmak aynı alan ve konu ile ilgilenen insanların ilgisini çekerse bu size bir takipçi kitlesi kazandırabilir.

Sektör odaklı çalışmalar yapmalısınız. Hitap edeceğiniz kitlenin ilgi alanlarını iyi analiz etmeli ve buna uygun içerikler hazırlamalısınız. Paylaşımlarınızın hedef kitlenizle bağlantısız olması çalışmalarınızın başarı oranını düşürebilir. Kullanıcının ilgisini çektiğiniz takdirde daima ilerlemeniz mümkündür. Çalışmalarınızda hedef kitlenizin ilgi alanlarına odaklanmalısınız.

Bütün Sosyal Medya Hesaplarında Aynı Paylaşımları Yapmaktan Kaçınmak

Kullandığınız tüm sosyal medya hesaplarında aynı paylaşımları bahis forum yapmak takipçiler tarafından tasvip edilmez. Takipçiler üzerinde olumsuz bir imaj bırakır. Bu yüzden bundan kaçınmalısınız.

Her sosyal medya platformu farklı gereksinimlere sahiptir. Hazırlanan içerikleri aynı formatta paylaşmak beklenen etkiyi vermeyebilir. Bazı platformda yapılan bir paylaşım farklı hesapta takipçilerden tepki çekebilir. Bu durumu engellemek adına her platformun gereksinimlerinin tespit edilmesi ve buna uygun çalışma gerçekleştirmesi gerekir. 

Örnek olarak, görsel paylaşımlarının dikkat çektiği bir platformda kaliteli görsellerden oluşan paylaşımlar etkili olur. Düşüncelerin paylaşıldığı bir platformda ise daha ziyade içerik yoğunluğu ve kalitesi ön plana çıkar. Siz görsel ağırlıklı bir paylaşımı içeriğin ön planda çıktığı yerde paylaşırsanız elde edeceğiniz etken düşebilir. 

Olumsuz Yorumlara Yanıt Vermeyin

Sosyal medya tüm insanların yazı yazıp, fotoğraf paylaşabildiği bir ortam olduğu için paylaştığınız bir yazı veya fotoğraf altında olumlu yorumlar kadar olumsuz yorumlarda olabilir. Ne kadar sinir bozucu olsa da olumsuz yorumlara yanıt vermemek, görmemezlikten gelmek takipçiler tarafından kabul görür.

Sosyal medya kullanıcıların aktif olarak yorum yaptığı alanlardır. Takipçileriniz paylaşımlarınızın altına yorumlar yapabilir bu durum çok normaldir. Ancak her zaman olumlu ve yapıcı yorumlar gelmeyebilir. Bazı anlarda olumsuz yorumlar da olabilir. Bu durumda moral bozmak ya da çalışmaları bırakmak yerine devamlılığı sağlamak önemlidir. 

Çalışmalarınızın kıstası hedef kitlenizden aldığınız dönütlerle değerlendirilmelidir. Sosyal medya da çok farklı zevklere sahip kişiler bulunur. Paylaşımlarınızın hedeflediğiniz kitle ile bağlantısız birilerin ile denk gelmesi muhtemeldir. Bu gibi anlarda olumsuz yorumları görmezden gelebilir gelen yapıcı eleştirilere odaklanarak daha fazla kendinizi geliştirebilirsiniz. 

About the Author

Leave a Reply