Site İçi SEO Nedir? Ne İşe Yarar? | NettaCompany
Site İçi SEO Nedir? Ne İşe Yarar?

Site İçi SEO Nedir? Ne İşe Yarar?

Sayfa içi SEO olarak da bilinen site içi SEO, daha iyi sıralamalar elde etmek için bir web sitesinin ögelerinin optimize edilmesi işlemidir ve temel amacı arama motorlarından daha fazla ve daha alakalı trafik çekmektir. Site içi SEO, bir teknik olarak bir sayfanın içeriğini ve HTML kaynak kodunu optimize etmeyi ifade eder.

Site içi SEO ayrıca, arama motorlarının sayfa içeriğini yorumlamasına yardımcı olur, hatta bunun da ötesine geçerek kullanıcıların bir sayfanın tam olarak neyin hakkında olduğunu daha arama sonuçlarındayken anlamalarını sağlamak için yardımcı olur.

Site içi SEO, arama motorlarına bir sayfa ziyaret edildiği takdirde insanların neler göreceğini anlatır. Böylelikle arama motorları içeriklerinizi yüksek kaliteli olarak düşündükleri için sıralamalarında size daha iyi yerler verebilir.

Site içi SEO’nun ana hedefi birçok şeyi hem arama motorları hem de kullanıcılar için daha kolay hale getirmektir:

  • Bir web sitesinin ne hakkında olduğunu anlatır.
  • Anahtar kelimeler gibi değişkenler aracılığıyla sayfanızın daha iyi tanımlanmasını sağlar.
  • Arama motorları sonuç sayfalarında (SERP’lerde) daha iyi sıralamalar elde etmenizi sağlar.

Anahtar kelimeler, içerik ve sayfa içi SEO

Eskiden sayfa içi SEO ile anahtar kelime kullanımı aynı şeymiş gibi değerlendirilirdi ve daha iyi sıralamalar için bir sayfaya yüksek kaliteli anahtar kelimeler eklemek olarak tanımlanırdı.

Fakat olayın aslı artık biraz farklı. Anahtar kelimeler artık sayfa içi SEO’nun temelini oluşturmuyor. Günümüzde sayfa içi SEO’nun en önemli odağı; içerik konuları. Eskiden bir arama motoru bir içeriği değerlendirmek istediği zaman o sayfanın içeriği hakkında bilgi toplamak için anahtar kelimeleri kullanırdı. Daha basit anlatımıyla anahtar kelimelerin bir şekilde arama motorları tarafından bulunması gerekiyordu. Böylelikle anahtar kelimeler ön plana çıktı ve kullanıcı deneyimi ikinci planda kaldı.

Artık arama motorları daha sofistike bir hale geldi. Artıksıralamaları yaparken bir sayfadaki eş anlamlı kelimelerin kullanımından tutun içeriğin nasıl göründüğüne kadar birçok faktörü dikkate alarak hazırlıyorlar. Anahtar kelimeler hala önemli olsa da artık SEO için elzem değil ve belirli kurallar çerçevesinde gerektiği kadar sayıda kullanılmalıdır. Önemli olan artık ilgi seviyesidir.

Sonuç olarak anahtar kelimeler arama motorları için artık daha az anlam ifade ediyor ve artık arama motorlarının sayfa içeriği ile ilgili beklentileri şunlar:

  • İyi arama sıralamaları için artık kapsamlı ve derinlemesine içerikler oluşturulması gerekiyor.
  • Kullanıcı dostu olmalı. İçeriğiniz okunabiliyor mu? Sitenizde dolaşım kolaylıkla gerçekleşiyor mu? Siteniz genel olarak temiz mi yoksa reklamlarla mı dolu?
  • Benzersiz olmalı. Başka yerlerden elde edeceğiniz kopya içerikler arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralarınızı olumsuz etkileyebilir.
  • Güvenilir olunmalı. İçeriğiniz ile ilgili sunduğunuz bilgiler güvenilir mi? Ziyaretçiler size bilgilerin doğruluğu konusunda güveniyor mu?
  • Kullanıcı beklentilerini karşılıyor mu? Kaliteli bir içerik yaratmanın ve optimize etmenin önemli bir parçası da araştırmacıların beklentilerini karşılamaktadır.

Anahtar kelimeler dışında sayfa içi SEO

Bir web sayfasının içeriğinde kullanılan anahtar kelimelerin dışında bazı birkaç unsur da sayfa içi optimizasyonu etkileyebilir:

  • Sayfadaki link kullanımı: Kaç link var? Bu linkler dahili mi harici mi? Nereyi işaret ediyorlar?
  • Sayfa yüklenme hızı
  • Schema.org yapılandırılmış verileri ya da diğer markupların kullanımı
  • Sayfa URL yapısı
  • Mobil kullanım kolaylığı
  • Sayfa meta verileri

Bu unsurların tamamı tek bir temel fikir içindir: iyi bir kullanıcı deneyimi yaratmak! Günümüzde artık bir sayfa ne kadar kullanışlı ise optimizasyonu o kadar iyidir. İyi bir optimizasyon web site trafiğinizi artıracaktır.

Bir cevap yazın