Mobil First İndex ve SEO'ya Etkileri Neler ? | NettaCompany
Mobile First İndexleme ve SEO’ya Etkileri

Mobile First İndexleme ve SEO’ya Etkileri

Mobile First İndexleme konusu SEO açısından özellikle Google’nin son duyurusunun ardından oldukça önem kazanmış bir husustur. Google yaptığı bu açıklama ile birlikte bir nevi arama motoru sonuçlarında mobil cihazlara öncelik verdiğini dile getirdi. Tabi ki doğal olarak bu da Mobile First İndexleme sisteminin önemini kat be kat arttırmış oldu.

Bu sistem ve yapılan açıklama sonrasında özellikle işletmelerini dijital ortama taşımız firma sahiplerinin akıllarını birçok soru kurcalamaya başladı.

Bu yazımızda aklınızdaki sorulara cevap verirken aynı zaman da mobile First İndexleme hakkında da detaylı bilgilere yer vereceğiz.Mobil Seo Nedir ?

Mobile First İndexleme Nedir?

Mobile First İndexleme aslında adı üstünde Google botlarının indexleme önceliğini web sitenizin mobil sürümüne vermesini anlatmaktadır. Yani Google Botları web sitenizin mobil sürümünü öncelikli olarak indexleyerek sonuç sayfalarına çıkarırken, aynı zaman da ön bellekleme işlemi yaparken de özellikle mobil sayfalarınızı tercih ediyor.

Yine web sitenizin mobil uyumlu bir sürümü yayında değilse tabi ki normal sürümü index alıyor, fakat sıralamalarınızın da aynı ölçüde kötü olarak etkilenebileceğini de unutmayınız. Bu yüzden kaliteli ve kullanıcı deneyimi yüksek olan mobil sayfalar Google’de son günlerde daha değerli diyebiliriz.

Mobile First İndexleme’den Faydalanmak İçin Ne Yapmam Gerekiyor?

Seo

First İndexing Nedir ?

Öncelikle Google bu duyuruyu yaptıktan sonra oldukça sert ve hızlı bir geçiş planlamadığını da bildirdi. Yani bu değişim

kademeli olarak yavaş bir şekilde gerçekleşecek. Bu sebepten dolayı büyü bir panik içerisine düşmenize gerek yok.

Mevcut web sitenizin mobil ve masaüstü sürümü performanslı ve sorunsuz bir biçimde çalışıyor ise size pek de fazla bir iş düşmüyor. Zaten zamanı gelince bu kervana sizde koaly bir şekilde katılabileceksiniz.

Fakat var olan mobil sayfalarınızın yeterli optimizasyona tabii tutulup tutulmadığını incelemeniz ve kullanıcı deneyimini yükseltmeniz ileriki süreçler için sizlere oldukça fayda sağlayabilir.

Bunun haricinde eğer sitenizin masa üstü sürümünden farklı bir mobil sürüme yer veriyorsanız aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz gerekiyor.

  • İçerikler : Sitenizin masaüstü sürümünde mevcut olan resim, video ve metin gibi eşitli içeriklerin aynı şekilde mobil sürümünüzde de sorunsuz bir şekilde bulunduğundan emin olun.
  • Yapısal Veriler : Web sitenizin masaüstü sürümü ve mobil sürümünün aynı eş değer yapısal verilere sahip olduğunu kontrol etmelisiniz. Aynı zaman da mobil sayfalarınızdaki yapısal verilerinizin URL’leri de mobil sürümünüzde paralel olmalıdır.
  • Meta Verileri: Web sitenize ait meta verilerinin hem masaüstü hem de Mobil sürümünüzde eş olduğunu kontrol etmeli, değilse düzeltmelisiniz.
  • Hreflang : Uluslararası yayınlar için kullanılan rel:hreflang kullanıyorsanız mobil sürümünüzü de işaret edip etmediğini kontrol etmelisiniz.
  • Sosyal Meta Verileriniz: Sosyal medya meta verilerinizin hem masaüstü hem de mobil sürümünüzde olup olmadığını kontrol edin ve yoksa geç kalmadan ekleyin.
  • Site Haritalarınız: Sitemapınızın mobil sürüm içinde erişilebilir olduğundan emin olun.
  • Uygulama Dizinleri: uygulama dizinleriniz sadece masaüstü sürümünüz için ayarlanmışsa bunu mobil içinde etkinleştirmeyi unutmayın.
  • Sunucu Kapasiteniz: Sunucu kapasitenizi kontrol edin ve artacak olan tarama hızına müsait olup olmadığından emin olun.
  • Switchboard Tag’leri: Mobil Switchboard Tag’lerini kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

Bir cevap yazın