Kısa Makaleler mi Yoksa Uzun Makaleler mi ?

Kısa Makaleler mi Yoksa Uzun Makaleler mi ?

Çalışma hayatı ve kişisel, kurumsal projeleriniz için içerikler oluştururken dikkate almanız gereken bir sürü şey var. Ele aldığınız konular, seçtiğiniz anahtar kelimeler, içeriklerinizin tanıtımı ve uygulayacağınız promosyonlar bunlardan sadece birkaçıdır. Bunlara ek olarak yayınlayacağınız makalenin kısa formda mı yoksa uzun formda mı olacağı konusu da kafanızda soru işareti bırakacaktır.

Bu haberimizde kısa ve uzun makalelerin farklarını açıklayacağız, makaleler hakkında genel bilgiler vereceğiz ve neden uzun makalelerin sizin için daha uygun olduğunu anlatacağız.

Kısa Form ve Uzun Form Makalelerin Arasındaki Farklar

Kısa Formda Yazılmış Makaleler

Kısa formda oluşturulan makalelerin oluşturulma süreci nispeten daha kolaydır. Daha az zaman ve enerji harcarsınız. Arama motorlarında başarılı sıralamalar yakalamak istiyorsanız kısa formda oluşturduğunuz makalelerde kullanacağınız kelime sayısı minimum 300 olmalıdır.

İlk bakışta 300 biraz fazlaymış gibi görünse de 300 kelimelik bir makale, anlamak ve üzerine tartışmak için oldukça kısadır.Bu yüzden kısa formda yazılacak olan makaleler ortalama 600-700 kelimeye sahip olmalıdır ve maksimum 1000 kelime ile sınırlandırılmalıdır.

Uzun Formda Yazılmış Makaleler

Uzun formda yazılmış olan makaleler ise kısa formda yazılmış olanların 2 katı uzunluktadır. Üzerine birçok farklı fikir olsa daortalama kelime sayısı 1500-2000 kelime arasındadır. Konu hakkında derinlemesine bilgiler verilecekse ya da çok fazla örnek ile kaynak içeriyorsa makale daha uzun da olabilir. Ancak genel olarak kabul gören uzunluk 1500 ile 2000 kelime arasındadır.

Uzun formda bir makale oluşturmak, okuyucularınızın gönderinizin her bölümünden zevk almasını sağlamanız gerektiği için çok daha fazla çaba gerektirir ve bu formdaki makalelerde sunduğunuz içeriğin her kısmında aynı kaliteyi sunmanız daha zordur.

Önemli Faktörler

Hangi içerik türünden olursa olsun, bir gönderinin uzun mu yoksa kısa mı olacağına karar verirken birkaç faktöre dikkat etmelisiniz. İşte bu faktörlerden en önemli 2 tanesi:

  1. Hedef Kitle

Önemli faktörlerden ilki ulaşmak ve anlamak istediğiniz hedef kitlenizdir. Hedef kitlenizin düşünceleri ve davranışları son derece önemlidir. Hedef kitleniz ile olan ilişkinizi, aşağıdaki soruları kendinize sorarak öğrenebilirsiniz:

  • Sunduğum ürün ve hizmetler ile ne kadar ilgileniyorlar?
  • Sunduğum ürün ya da hizmeti ne sıklıkla kullanıyorlar?
  • Duygusal olarak ne kadar etkileniyorlar?
  • Topluluk duygusu var mı?
  • Geçmişte hangi içerik türleri daha iyi sonuçlar verdi?

Hangi formda içerik oluşturursanız oluşturun, hedef kitleniz içerik ile ilgilenmiyorsa ve içeriğinizi yayma niyetinde değilse içeriğiniz bir anlam ifade etmez.

  1. Ekleyebileceğiniz Katma Değer

İçeriğinizi ne uzunlukta yazacağınıza ve hangi içerik türlerinden faydalanacağınıza karar verirken dikkat etmeniz gereken bir diğer faktör de katma değerdir. İçeriğinize ekleyeceğiniz değer, içeriğinizin uzunluğundan daha önemlidir.

İnsanlar sizin ne kadar uzun ya da kısa bir makale paylaştığınızı değil, hangi bilgileri sunduğunuzu hatırlayacaktır.

Neden Uzun Formda Yazılmış Makaleleri Seçmelisiniz?

Kısa formda yazılmış içerikler de uzun formda yazılmış içerikler de önemlidir, içerik stratejinizi oluştururken iki formu da kullanabilirsiniz. İçerik stratejinize göre hangisi sizin için daha yararlı olur böylelikle görebilirsiniz. Ayrıca farklı içerik türleri de mevcut. Örneğin; İnfografikler. İnfografikler için kısa form uzun formdan daha iyi iş görür. Fakat blog ve makale yayınları için uzun form kısa forma göre daha avantajlıdır.Şimdi bu avantajlardan bazılarına göz atalım.

  1. Bir Post’un İdeal Uzunluğu 1600 Kelime Civarıdır

Mike Sall’ın bir söyleşisinde belirttiği üzere bir yazının ya da makalenin ideal uzunluğu 1600 kelimedir ve bu da ortalama 7 dakikalık bir okuma süresine eşittir. İçeriğe bağlı olarak daha uzun formda bir makale de hazırlayabilirsiniz. Fakat bu 2000’den daha fazla sayıda kelime içeren bir makale hazırlayabileceğiniz anlamına gelmiyor. Uzun soluklu bir makale hazırlıyorsanız ilk hedefiniz okuyucuyu sıkmadan yeterli bilgiyi sunmak olmalıdır.

  1. SEO Hedefi

Uzun bir makaleyi tercih etmeniz için bir başka önemli faktör de SEO’dur. 1000 kelimeden daha fazla kelime içeren bir makale yazıyorsanız, metinden anahtar kelime seçimi yapmak daha kolay olacaktır. Ek olarak ayrıca long-tail anahtar kelimeler ile daha fazla etkileşim alma şansınız da artacaktır.

  1. Uzun Formda Yazılmış Makaleler Daha Fazla Etkileşim Alır

Buzzsumo ve Moz’un bir araştırmasına göre uzun formda yazılmış olan içeriklerin daha fazla paylaşıldığı vurgulanmıştır. Araştırma, 489,128 makale dikkate alınarak yapılmıştır. Açık konuşmak gerekirse uzun formda yazılmış makaleler, kısa formda yazılmış olanların yaklaşık olarak 5 katı kadar daha fazla paylaşılmış. Daha fazla paylaşım olunca da haliyle içerik stratejileriniz daha başarılı olacak ve promosyon maliyetleriniz azalacaktır.

  1. Rastgele Gelen Ziyaretçileri Daha Düzenli Hale Getirir

Uzun formda yazılmış makaleler uzmanlık içerdiğini ve çaba gösterildiğini belirtir. Uzun bir makalenin daha fazla emek, bilgi ve zaman gerektirdiğini herkes bilir, bu yüzden sitenize rastgele girmiş olan birinin düzenli takipçiniz olma ihtimali artar.

Sonuç

İçerik stratejinizi belirlemeden önce nasıl yaklaşmanız gerektiğini bilmeniz şarttır. Bunun önemli bir kısmı ne tür içerikler üretmek istediğinize ve bu içeriklerin uzunluklarının nasıl olacağına bağlıdır. Haberimizde kısa formlu makaleleri ve uzun formlu makaleleri karşılaştırdık. Fikir ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde bizimle paylaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın