İnternet Reklamcılığı

İnternet Reklamcılığı

Reklam kelime olarak Latinceden türemiştir. Hedef kitleyi cezp etmek için reklam yapılır. Günümüz de firmaların kendi ürünlerine dikkat çekmek ve albeni yaratmak için kullandığı bir yöntemdir. Son dönemlerin sürekli olarak büyüyen alışveriş pazarı olan internet üzerinden reklam çok önemlidir. Web sitelerinin arama motorların da ilk sırada olma ve kamuoyu yaratmak için reklama çok sık başvurulur. Online pazarda boy gösteren firmaların, hedef kitleye sundukları ürünlerin tanıtımı için reklam gerekli bir araçtır. Reklam sektörü de bu paralel de giderek gelişir. Reklam amaçlı web sitesi içeriği hazırlayan makale firmaları gibi dallara ayrılan reklam alanı da oldukça gelişmiştir. Reklam veren firmalar hedef kitleyi ve hangi ortamda görüntüleneceğini kendileri belirler. Reklam sahibi ister mobil ortam da dilerse bilgisayar ortamın da reklamının hedef kitleye sunulmasını talep eder.

Online Reklam Türleri

İnternet reklamcılığı birden fazla alt başlıkta incelenir. Arama motoru reklamcılığı, E-mail reklamcılığı, İçerik ağı reklamcılığı gibi alt başlıklar altın da toplanır. Bireyler ilgilendikleri şeyleri takip etmek ve araştırmak için interneti kullanır. Şahısların daha önceden bakmış olduğu ürünleri ve takip ettiğiniz mecraları bir mercek altına alan arama motorları siz internette sörf yaparken daha önce baktığınız ürünün ya da benzer ürün gruplarının reklamlarını size iletir. Ürün gruplarının hedef kitlesin de yer alıyor ve o tarz ürünleri takip ediyorsanız bu ürünlerin reklamı sürekli olarak karşınıza çıkacaktır.

İnternet Reklamcılığının Tarih Sahnesinde ki Yeri

İnternet iletişim alanın da hayatımıza 80’li yıllarda girmiştir. Her şeyi kapsayan internet dünyasında tam olarak kitleselleşme 90’lı yıllar da meydana gelmiştir. Oldukça çok sayı da insana ulaşma imkanı olan internetin, kitlesel potansiyelinin farkına varan şirket sahipleri bu alanı bir reklam pazarı olarak görmeye başladı. Bu görüş ile birlikte internet reklamcılığı öne çıkmıştır. Her kesimden insana ulaşmanın mümkün olduğu internet alemi reklam alanın da sürekli büyümüş ve dev bir reklam pazarı olmuştur. Dünyadan her yerinde ki insanlara erişimin oldukça kolay olması bu pazarın büyümesinde etkin rol oynamıştır.

Yazar Hakkında

4 üzerinde düşünceler “İnternet Reklamcılığı

  1. KuraunTV - 29 Aralık 2016 at 11:06

    Artik herşey internet üzerinden oluyor alışveriş gibi, reklam sektörü internete taşındı gibi..

    Cevap Yaz
  2. Kişisel Blog - 5 Ocak 2017 at 14:27

    Her şeyin internet üzerinden yapılmaya başlanması sizce de ciddi bir güvenlik sorunu olabileceğini akla getirmiyor değil

    Cevap Yaz
  3. Hakan Kaya - 15 Mart 2017 at 13:45

    Tüm iş modellerinin hızla online mecralara kaydığı günümüz rekabet dünyasında tüketicilere ulaşmanın en temel kaynağı internet haline geldi. Hem internetten ürün ve hizmetlerin satılması için internet reklamcılığı önemli bir pazarlama alanı. Diğer taraftan internetten online hizmet ve satış sunmasanız bile tüketiciler ellerinde bulunan akıllı telefonların mobil interneti ile kendilerine en yakın firmayı, uzmanı, danışmanı, mağazayı, hastaneyi vb. akla gelecek herşeyi önce web üzerinden arıyorlar. O nedenle ister online ister fiziki olsun her firma için dijital pazarlama, internet reklamı ve SEO çalışması çok önem arz eder hale gelmiştir.

    Cevap Yaz

Bir cevap yazın