Çağrı Merkezi 0850 532 5260 Destek Talebi   Müşteri Paneli
Google AdWords Optimizasyon ve Reklamcılığı Nedir ?

Google AdWords Optimizasyon ve Reklamcılığı Nedir ?

AdWords, Google tarafından sağlanan bir reklamcılık hizmetidir. Google’ ın toplam gelirlerini yaklaşık olarak %90 kadarını oluşturmaktadır. Reklam yayınlamak isteyen kişi , yayınlamasını istediği reklamın url, başlık, reklam metnini oluşturup reklam için bütçe belirler. Verdiğiniz reklamların gösterileceği günü, saati, cinsiyeti, yaş aralığını, ülkeyi, bölgeyi, şehri seçebilirsiniz. Verilen reklamlar seçimlerinize uygun olarak 4 adet arama sonuçlarının üstünde 3 adet altında bulunmak üzere toplam 7 yerde gösterilir.

Ücretlendimeleri Nasıldır ?

Ücretlendirmeler her sektörde farklılık gösterir, sektöre rağbet ile doğru orantılıdır. Vermiş olduğunuz reklamların görüntülenmesine herhangi bir ücret ödemezsiniz. Yalnızca reklamlarınıza tıklanmasına ücret ödersiniz.

AdWords Optimizasyon Neden Yapılır ?

AdWords optimizasyon verdiğiniz reklamları ve aldığınız sonuçları en iyi duruma getirmektedir. Hedefleriniz başarılı olması için, reklamlardan daha fazla verim alabilmek için optimizasyonu oldukça iyi yapmalısınız.

Kaliteli Bir Optimizasyon Yapmak İçin Yapılacaklar

Raporlanan arama sonuçlarını kullanmak

Önceden belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin performansını görmenizi sağlar. Bu sayede düşük performanslı anahtar kelimeler yerine daha çok ilgi çekecek anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz.

Coğrafik Seçim

Reklamlarınızın gösterileceği bölgeleri iyi seçmeniz gerekmektedir. Örneğin; yerel bir işletmenin farklı şehirlerde gösterime açık olması bir fayda sağlamaz. Veya tarım ürünleri satışı yapan bir firmanın kırsal alanlara yoğunluk göstermesi satın almaya odaklı müşteri sayısını arttıracaktır.

Reklam Metni

Hazırladığınız reklam metninin ulaşılmak istenen şeyi kısa ve dikkat çekici bir şekilde tanıtması gerekmektedir.

Açılış Sayfası

Yapılacak en ufak iyileştirmeler dahi yüksek artışlar sebebiyet verebilir. Birbirinden uyumsuz renklerden oluşan, kötü görünümlü ve karışık bir düzenden kaçınılmalıdır.

 

İstatistikler

İstatistikleri kullanarak reklamlarınıza en çok hangi saatlerde tıklandığını görebilir ve reklamlarınızın gösterimi için bu saatlere ağırlık verebilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelime

Reklamınızla alakasız bir sorgudan yoğun bir şekilde geri dönüş alıyorsanız bunları negatif anahtar kelimelere ekleyerek reklamınızla ilgisi bulunmayan gereksiz geri dönüşümlerden kurtulmuş olursunuz.

Bunun gibi işlemleri yaparak reklamlardan almış olduğunuz geri dönüşleri yükseltmiş, bütçenizi  daha etkili bir şekilde kullanmış, hedeflediğiniz kitleye daha rahat bir şekilde ulaşmış,  daha hızlı bir şekilde gelişmiş olursunuz.

Leave a Reply