Domain ve Domain Uzantısı ile SEO İlişkisi

Domain ve Domain Uzantısı ile SEO İlişkisi

Yeni bir site açarak SEO çalışması yapacak olan kullanıcıların aklını kurcalayan konulardan biri olan SEO ve domain uzantısı ilişkisi, bilgi kirliliğinin çok fazla olduğu bu dönemlerde daha fazla göze çarpıyor. Peki SEO çalışmalarında domain uzantısının bir önemi var mı? Hangi domain uzantısını tercih etmeliyiz?

Domain nedir?

Domain, IP adresi yazmak yerine belirli kelimeler yazarak internet sitelerine erişmeye imkan sağlayan ve maske görevi gören kimliktir. Türkçe’de alan adı olarak tercüme edilen ve internette yer almak için olması gereken bir yapı olan domain, günümüzde milyonlarca sitenin en temel yapı taşıdır.

SEO çalışması yapacak olan site sahipleri, özellikle yeni bir site kuracakken daha ilk başlarda kararsız kalabiliyor. Satın alacağı domainin uzantısı konusunda şüphede kalan site sahipleri, comnetorg gibi domain uzantılarını seçmekte kararsız kalıyor. Peki domain uzantısı SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor? Gelin inceleyelim…

 

Domain yaşı ve SEO

Domain yaşının SEO çalışmalarına katkısı oldukça olumludur. İnternet sektöründe uzunca bir süredir var olan domainler, tecrübe ve deneyim nedeniyle Google’ın güvenini kazanır. Domain yaşı, itibar açısından önemli bir unsur olmasıyla birlikte yaş itibarıyla deneyimli site görünümü sağlar ve bu imajı yaratır.

Uzun yıllardan beri açık olan siteler, SEO çalışmalarında yeni açılan sitelere göre daha iyi sonuçlar alabilirler. Aynı zamanda siteye alınan backlinklerde de domain yaşı kriterine bakılabilir. Deneyimli, uzun süredir açık olan sitelerden backlink almak size +1 puan daha kazandıracaktır.

SEO için hangi domain uzantısını seçmeliyim?

Uzun zamandır birçok kişi tarafından yanlış bilinen ilk konuya değinelim: Hiçbir domain uzantısı, SEO çalışmalarında diğerinden daha üstün/avantajlı değildir. Google, dizin sıralamasında domain uzantısına bakmamaktadır ancak domain konusunda bazı kriterler bulunmaktadır. Domain seçerken dikkat etmeniz kriterler arasında domain uzantısını değil, aşağıdaki kriterleri bulundurmanızda fayda olacaktır;

  • Domainde anahtar kelimenin yer alması: Domain içerisinde anahtar kelimenizin yer alması, rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Örneğin bir haber siteniz varsa, içinde “haber” kelimesi geçen bir domain almanız tavsiye dilir. Ancak anahtar kelimenizin içinde yer aldığı domainler hem maliyetli hem de bulunması zor olabilir.
  • Domain uzunluğu: Domain ne kadar kısa olursa, URL’leriniz de bu bağlamda kısa olacaktır ve bu da size artı bir puan olarak geri dönecektir. Bilindiği üzere Google SEO kriterleri arasında URL’lerin domaine olan yakınlığı da yer almaktadır. Domain sektöründe 3-4 karakterli domainler pahalı fiyatlara satılır ve bulunması zor olur.

 

 

En çok kullanılan domain uzantıları

Domain uzantıları; sitenin sektörüne, kategorisine, paylaştığı içeriklere, sunduğu ürünlere, satış yapıp yapmadığına, global olup olmadığıne, hizmet sunduğu bölgeye göre değişiklik gösterebilmektedir. Dünya genelinde en çok kullanılan 4 domain uzantısı bulunmaktadır. Bunlar;

  • .com
  • .net
  • .org
  • .edu (kamu kurumları ve eğitim kurumlarına özel olarak verilmektedir, satın alınamaz)
  • .gov (devlet kurumlarına özel olarak verilmektedir, satın alınamaz)

şeklindedir. Com uzantılı domain global hedef kitleye hitap eden siteler için tercih edilmektedir ve en bilinen domain uzantısı özelliğini taşımaktadır. Site sahipleri, yeni bir site açarken özellikle akılda kalıcılık için öncelik olarak .com uzantısını tercih eder. Diğer .net ve .org domain uzantıları -jeneriklik bir durum yoksa- .com uzantısı doluysa tercih edilmektedir.

 

Domain uzantıları arasındaki fiyat farkının sebebi SEO avantajı mı?

Domain satın alırken karşımıza çıkan fiyat farklılıkları da bazı kullanıcıları tedirgin etmiyor değil. Domain uzantıları arasındaki fiyat farklılıklarını göz önünde bulundurarak en pahalısını SEO uyumluluğu sebebi sanarak satın almak büyük bir yanlıştır ve bilgisizliktir.

SEO çalışmalarında domain uzantısının ne olduğu herhangi bir önem arz etmemektedir. Bunu göz önünde bulundurarak, domain uzantısı tercihinde marka adınıza en uygun olan domaini seçmeniz sizin yararınıza olacaktır. Akılda kalıcılık için ve ziyaretçilerinizin unutmaması için alan adınızı buna göre tercih edin.

Domain uzantıları arasındaki fiyat farklılığı ise tamamen popülerlikten kaynaklanmaktadır. En çok kullanılan .com uzantısı her zaman .net ve .org uzantılarına göre daha pahalı olmaktadır. Ancak bu pahalılık veya fiyat farklılığı, herhangi bir şekilde SEO uygunluğu ile bağdaştırılmamalıdır.

Bir cevap yazın